Obsahové cíleŽák seřadí osoby a dopravní prostředky podle rychlosti.
Žák přiřadí rychlosti osobám a dopravním prostředkům v km/h.
Žák vypočítá rychlosti osob a dopravních prostředků v m/s.
Žák vypočítá matematický příklad (které ze zvířat bude nejrychlejší).
Jazykové cíle
Žák pojmenuje názvy osob a dopravních prostředků, např.: walker, runner.
Žák si zopakuje řadové číslovky, např.: first, second, third, fourth.
Kompetence
Kompetence k řešení problémů - žák rozpozná a pochopí problém, přemýšlí o nesrovnalostech a jejich příčinách, promyslí a naplánuje způsob řešení problémů a využívá k tomu vlastního úsudku a zkušeností.
Kompetence komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje.
Pomůcky
Připravená tabulka, vystříhané obrázky a rychlosti, kalkulačka
PřílohySoubor 1
1. Žáci odpoví na 1. otázku v pracovním listě: doplní symbol, jednotku a měřící zařízení rychlosti.
2. Žáci vystříhají obrázky, rychlosti osob a dopravních prostředků (v km/h) a do připravené tabulky seřadí podle rychlosti od nejpomalejšího k nejrychlejšímu.
3. Děti přepočítají uvedené rychlosti na rychlosti v m/s a doplní do tabulky.
4. Žáci vypočítají rychlosti vlaštovky, holuba a orla v m/s a určí, kdo bude na stromě první, druhý a třetí.
Klíč:
Použitá literatura, zdroje: Microsoft Office Cliparts