Obsahové cíleŽák přiřazuje pojmy k definicím.
Žák operuje s pojmy: obratlovec, bezobratlí, savci, ptáci, plazi, obojživelníci, ryby.
Žák správně zařazuje zvolené živočichy podle kategorií.
Jazykové cíle
Žák si osvojí a používá přírodopisnou terminologii v anglickém jazyce.
Žák stručně a srozumitelně vyjádří dvě až tři myšlenky o zvoleném zvířeti.
Žák správně vyslovuje anglické názvy živočichů.
Kompetence
Kompetence k učení: žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
Kompetence k řešení problémů: žák vyhledává informace vhodné k řešení problémů, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky
Kompetence komunikativní: žák rozumí různým typům textů a záznamů
Pomůcky
Myšlenková mapa v angličtině - plakát, volné záznamové archy, kartičky s názvy kategorií, slovníky, připojení na internet
PřílohySoubor 1
1. Každy žák na cedulku napíše název živočicha, kterého si zvolí. Poté se snaží vyhledat název živočicha anglicky a připíše jej na kartičku.
2. Každý žák představí svého živočicha (řekne 2-3 krátké věty - anglicky nebo česky). Všichni mají být pozorní a navzájem se poslouchat.
3. Kontrola naslouchání, paměti žáků. Učitel klade žákům otázky typu: Kdo zvolil...? Kolik koček bylo zvoleno...? Jaké zvíře vybral(a)...?
4. Vytvoření skupin: ve skupinách žáci diskutují na téma: Kde mohou živočichové žít? (česky nebo anglicky)
5. Společné vytvoření, doplnění myšlenkové mapy, viz příloha 1. Žáci obdrží pracovní list s předem připravenou myšlenkovou mapou v angličtině a společně ve skupině doplňují české návrhy k anglickým, popřípadě dohledávají ve slovníku nebo s pomocí učitele.
6. Společná kontrola a upřenění výslovnosti. Každý z žáků připíše na svou kartičku místo výskytu zvířete.
7. Skupina obdrží obálku s připravenými pojmy, viz příloha 2. Žáci se snaží přiřadit anglický a český výraz.
8. Učitel vylepí po třídě plakáty a s žáky natrénuje správnou výslovnost pojmů a provede kontrolu porozumění.
9. Každý žák umístí svou kartičku na příslušný plakát podle definice.
Klíč: