Sporty - olympijské sporty - tělesná výchova
Jméno: | Jakub Kosek |
Škola: | ZŠ Pardubice |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | tělesná výchova |
Název aktivity: | Sporty - olympijské sporty |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1 |
Doporučený ročník: | 8.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíleŽák rozliší olympijské a neolympijské sporty.
Jazykové cíle
Žák aktivizuje sportovní slovní zásobu, např.: figure skating, decathlon, field hockey.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák se vyjadřuje výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu.
Kompetence k řešení problémů - žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit.
Pomůcky
pracovní list
PřílohySoubor 1
Pracovní postup aktivity
1. Žáci samostatně pracují s pracovním listem.
2. Žáci spojí české a anglické názvy sportů.
3. Žáci rozliší, které sporty jsou olympijské a neolympijské, zimní, letní a rozdělí do správných sloupečků.
4. Děti si ve dvojici vymění pracovní listy a zkontrolují správnost odpovědí podle instrukcí učitele.
Klíč:
Použitá literatura, zdroje: vlastní
Rady / tipy z praxe: Pro obměnu stylu práce lze jednotlivé sporty připravit na kartičky přiřazovat ekvivalenty nejprve k sobě a poté k jednotlivým sloupečkům. TIP: Pro následnou kontrolu si žáci vymění místa, přejdou na jiné místo ve třídě a kontrolují správnost.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | tělesná výchova |
Název aktivity: | Sports - olympic sports |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Take the worksheets and pencils and work alone.
2. Match the English names of sports with the Czech equivalents.
3. When you finish the first task, fill the columns - choose which sport is a summer Olympic sport, winter Olympic sport and which is non-Olympic.
4. After finishing the second task, exchange your worksheet with your neighbour and correct the answers according to my instructions.