Structures, tunnels - zeměpis
Jméno: | Růžena Dryeová |
Škola: | ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | zeměpis |
Název aktivity: | Structures, tunnels |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A2 |
Doporučený ročník: | 6.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíleŽák popíše a porovná místa jako součást opakování učiva vlastivědy v 5. ročníku nebo na začátku 6.ročníku.
Jazykové cíle
Žák si obohatí a aktivizuje slovní zásobu, např. skyscraper, tunnels, underwater; aktivně používá gramatickou vazbu "was built";
Žák si procvičí jazykové dovednosti poslech, čtení s porozuměním, práce s textem.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu, naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje.
Kompetence k učení - žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě.
Pomůcky
CD k textu Super structures, pracovní list, slovníky, text
PřílohySoubor 1 Soubor 2
Pracovní postup aktivity
1. Žáci doplní samohlásky do slov v pracovním listě "Ztratily se samohlásky".
2. Učitel/ka pustí nahrávku a děti doplňují chybějící slovíčka do textu.
3. Žáci pracují ve dvojici a doplněná slovíčka si vzájemně zkontrolují; poté proběhně kontrola v rámci celé třídy.
Klíč: skyscrapers, bridges, houses, schools, dams,tunnels
Poslech- trains, water, of, world, Japan, travel, 25,
Použitá literatura, zdroje: Oxford Read and Discover, Discover 3, Super structures, Oxford University Press, 2010, str.4-5
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | jiné |
Název aktivity: | Structures, tunnels |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Vowels have got lost. Can you find them?
2. Listen and complete the text.
3. Work with your partner and check the answers; now we will check them together.
PřílohySoubor 1