jiné - Vaření
Jméno: | Stanislava Kaloušová |
---|---|
Škola: | ZŠ Baara, České Budějovice |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | jiné |
---|---|
Název aktivity: | Vaření |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1+ |
Doporučený ročník: | 6.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák aktivizuje pojem zdravá výživa.
Žák pracuje podle pracovního postupu při vaření/pečení.
Žák zhodnotí finální výrobek.
Jazykové cíle
Žák aktivizuje názvy potravin,pochutin,tekutin, pracovních nástrojů.
Žák aktivně používá fráze: I like.... I don´t like....
Žák si procvičí odpovědi na otázky: What is this? Do you like it?
Kompetence
Kompetence komunikativní: žák využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem.
Kompetence pracovní: žák používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje.
Pomůcky
Kuchyňské potřeby, nádobí, potraviny, pochutiny
Žák aktivizuje pojem zdravá výživa.
Žák pracuje podle pracovního postupu při vaření/pečení.
Žák zhodnotí finální výrobek.
Jazykové cíle
Žák aktivizuje názvy potravin,pochutin,tekutin, pracovních nástrojů.
Žák aktivně používá fráze: I like.... I don´t like....
Žák si procvičí odpovědi na otázky: What is this? Do you like it?
Kompetence
Kompetence komunikativní: žák využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem.
Kompetence pracovní: žák používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje.
Pomůcky
Kuchyňské potřeby, nádobí, potraviny, pochutiny
Pracovní postup aktivity
1.Ochutnej naslepo - What´s this? Do you like it? - žáci si dávají navzájem ochutnat učitelem připravené kousky potravin na talířcích.
Tip: při krájení zeleniny, ovoce, čokolády apod. dodržovat hygienu!
Žáci se ptají a odpovídají si - učitel naslouchá, pomáhá, kontroluje.
2.Give me/show us ... a fork, a spoon, a pot, a pancake... učitel jmenuje, co mají žáci podat nebo ukázat.
3.Názvy pracovních činností - cut,mix,boil,pour...
4.Make it - výroba produktu - př. ovocný salát, zeleninový salát, jednoduchý pohár...
5.Společné zhodnocení výrobku
Návrh hodnocení: indivuální
Rady / tipy z praxe: Pro krátké oživení se dají využít nápisy, upevněné na oblečení dětí - lépe si pak pamatují slova a fráze, pokud je mají"na sobě".
Tip: při krájení zeleniny, ovoce, čokolády apod. dodržovat hygienu!
Žáci se ptají a odpovídají si - učitel naslouchá, pomáhá, kontroluje.
2.Give me/show us ... a fork, a spoon, a pot, a pancake... učitel jmenuje, co mají žáci podat nebo ukázat.
3.Názvy pracovních činností - cut,mix,boil,pour...
4.Make it - výroba produktu - př. ovocný salát, zeleninový salát, jednoduchý pohár...
5.Společné zhodnocení výrobku
Návrh hodnocení: indivuální
Rady / tipy z praxe: Pro krátké oživení se dají využít nápisy, upevněné na oblečení dětí - lépe si pak pamatují slova a fráze, pokud je mají"na sobě".
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | pracovní výchova |
---|---|
Název aktivity: | Vaření |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
What´s this?
Do you like it?
Give me..... show us......
Tell your partner....
Is it delicious?
What´s this?
Do you like it?
Give me..... show us......
Tell your partner....
Is it delicious?