jiné - Prezentuj svůj oblíbený recept v angličtině
Jméno: | Jiří Marvan |
---|---|
Škola: | ZŠ a MŠ Olomouc, Gorkého 39 |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | jiné |
---|---|
Název aktivity: | Prezentuj svůj oblíbený recept v angličtině |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1 |
Doporučený ročník: | 7.třída |
Předpokládaná délka: | více vyučovacích hodin |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žáci připraví svůj oblíbený pokrmu ve skupinách.
Žák prezentuje oblíbený pokrm
Jazykové cíle
Žák aktivně používá slovní zásobu přípravy jídla. Možné výrazy: serving size, preparation time, appetizer, amount, measure, stew, peel, mince, chop, crouton, bowl, pot, saute, brown (ve významu osmažit, zhnědnout), add, stir, stock, simmer, desire
Kompetence
Kompetence komunikativní - prezentace oblíbemého pokrmu
Kompetence pracovní - práce s daným materiálem, využití efektivních pracovních postupů
Kompetence sociální a personální - spolupráce ve slupinách
Kompetence k řešení problémů - vyhledává účinná řešení
Pomůcky
Pracovní list pro každého žáka, kuchařky (recepty), slovníky, suroviny na přípravu vybraného pokrmu, inventář školní cvičné kuchyňky
Přílohy
Žáci připraví svůj oblíbený pokrmu ve skupinách.
Žák prezentuje oblíbený pokrm
Jazykové cíle
Žák aktivně používá slovní zásobu přípravy jídla. Možné výrazy: serving size, preparation time, appetizer, amount, measure, stew, peel, mince, chop, crouton, bowl, pot, saute, brown (ve významu osmažit, zhnědnout), add, stir, stock, simmer, desire
Kompetence
Kompetence komunikativní - prezentace oblíbemého pokrmu
Kompetence pracovní - práce s daným materiálem, využití efektivních pracovních postupů
Kompetence sociální a personální - spolupráce ve slupinách
Kompetence k řešení problémů - vyhledává účinná řešení
Pomůcky
Pracovní list pro každého žáka, kuchařky (recepty), slovníky, suroviny na přípravu vybraného pokrmu, inventář školní cvičné kuchyňky
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. Žáci se individuálně seznámí s pracovním postupem přípravy pokrmu, viz. pracovní list - anglicky psaný recept; seznámí se s novou slovní zásobou a prostudují anglické množstevní jednotky pro přípravu pokrmů
2. Žáci se rozdělí do skupin a vyberou vhodný recept z kuchařky pro přípravu oblíbeného pokrmu, pomocí slovníku přeloří ingredience a pracovní postup do angličtiny. Obměna: Tento postup lze obrátit, jestliže máme k dispozici recepty psané v angličtině. Žáci si sami rozdělí úlohy pro nákup a přípravu surovin do další hodiny.
3. Žáci společně pojmenují přinesené suroviny a zopakují si základní anglické výrazy pracovního postupu. Dále pokračují ve skupinách v připravě pokrmů.
4. Žáci prezentují pracovní posup i hotový pokrm ostatním skupinám. Lze vhodně doplnit vzájemnou ochutnávk a hodnocením zhotovených pokrmů.
Návrh hodnocení: Lze hodnotit výstižnost(použitelnost)receptů a aktiovní účast při přípravě pokrmu.
Použitá literatura, zdroje:
Weights & Measures for Recipes: www.bellaonline.com/articles/art1171.asp
Ilustrační obrázky: www.fotosearch.com/illustration/garlic.html
Další nápady na: http://www.recipesource.com/soups/soups/01/rec0196.html
Rady / tipy z praxe: Doporučuji aktivitu připravit do dvou dvouhodinových lekcí: 1. lekce - teoretická příprava v učebně, viz. Pracovní postup aktivity - body 1) a 2) 2. lekce - praktická výuka ve školní cvičné kuchyňce, viz. Pracovní postup aktivity - body 3) 4)
2. Žáci se rozdělí do skupin a vyberou vhodný recept z kuchařky pro přípravu oblíbeného pokrmu, pomocí slovníku přeloří ingredience a pracovní postup do angličtiny. Obměna: Tento postup lze obrátit, jestliže máme k dispozici recepty psané v angličtině. Žáci si sami rozdělí úlohy pro nákup a přípravu surovin do další hodiny.
3. Žáci společně pojmenují přinesené suroviny a zopakují si základní anglické výrazy pracovního postupu. Dále pokračují ve skupinách v připravě pokrmů.
4. Žáci prezentují pracovní posup i hotový pokrm ostatním skupinám. Lze vhodně doplnit vzájemnou ochutnávk a hodnocením zhotovených pokrmů.
Návrh hodnocení: Lze hodnotit výstižnost(použitelnost)receptů a aktiovní účast při přípravě pokrmu.
Použitá literatura, zdroje:
Weights & Measures for Recipes: www.bellaonline.com/articles/art1171.asp
Ilustrační obrázky: www.fotosearch.com/illustration/garlic.html
Další nápady na: http://www.recipesource.com/soups/soups/01/rec0196.html
Rady / tipy z praxe: Doporučuji aktivitu připravit do dvou dvouhodinových lekcí: 1. lekce - teoretická příprava v učebně, viz. Pracovní postup aktivity - body 1) a 2) 2. lekce - praktická výuka ve školní cvičné kuchyňce, viz. Pracovní postup aktivity - body 3) 4)
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | jiné |
---|---|
Název aktivity: | Present your favourite recipe |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
Read the following recipe carefully and study "Measuring Dry Ingredients".
Work in groups. Discuss the "Garlic soup recipe". Answer the questions on your worksheet. (Do you understand the written instructions? Do you like garlic soup? Does your mother/father prepare the same soup at home? What is different? What do you think about English "Measuring dry ingredients"? What is different from Czech measuring?
Rewrite all the unknown words from previous texts in your vocabulary notebooks. Use your dictionary if necessary. (serving size, preparation time, appetizer, amount, measure, stew, peel, mince, chop, crouton, bowl, pot, saute, brown - ve významu osmažit, zhnědnout, add, stir, stock, simmer, desire)
Discuss your favourite recipe in your groups. Try to compile it and present it to the whole class.
Homework: bring all the ingredients needed for the next lesson. Do not forget your English written recipe! You will present your culinary art!
Read the following recipe carefully and study "Measuring Dry Ingredients".
Work in groups. Discuss the "Garlic soup recipe". Answer the questions on your worksheet. (Do you understand the written instructions? Do you like garlic soup? Does your mother/father prepare the same soup at home? What is different? What do you think about English "Measuring dry ingredients"? What is different from Czech measuring?
Rewrite all the unknown words from previous texts in your vocabulary notebooks. Use your dictionary if necessary. (serving size, preparation time, appetizer, amount, measure, stew, peel, mince, chop, crouton, bowl, pot, saute, brown - ve významu osmažit, zhnědnout, add, stir, stock, simmer, desire)
Discuss your favourite recipe in your groups. Try to compile it and present it to the whole class.
Homework: bring all the ingredients needed for the next lesson. Do not forget your English written recipe! You will present your culinary art!