matematika - Rozlišení rovinných útvarů a těles
Jméno: | Jaroslava Broumová |
---|---|
Škola: | ZŠ Školní,Nové Město nad Metují |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | matematika |
---|---|
Název aktivity: | Rozlišení rovinných útvarů a těles |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1+ |
Doporučený ročník: | 6.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák kategorizuje vybrané geometrické útvary.
Žák rozumí rozdílu mezi rovinným útvarem a tělesem.
Jazykové cíle
Žák si rozšíří a aktivizuje odbornou slovní zásobu: shapes, 2-dimensional object, 3-dimensional object, triangle, square, rectangle, regular pentagon, regular hexagon, circle, cube, pyramide, cylinder, cone, prism, sphere.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v ústním projevu.
Kompetence sociální - žák účinně spolupracuje ve skupině, přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy.
Kompetence k řešení problémů - žák samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů, přezkoumá řešení a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací.
Pomůcky
Kartičky, pracovní listy, slovníky, modely těles, obrázky rovinných útvarů.
Přílohy
Žák kategorizuje vybrané geometrické útvary.
Žák rozumí rozdílu mezi rovinným útvarem a tělesem.
Jazykové cíle
Žák si rozšíří a aktivizuje odbornou slovní zásobu: shapes, 2-dimensional object, 3-dimensional object, triangle, square, rectangle, regular pentagon, regular hexagon, circle, cube, pyramide, cylinder, cone, prism, sphere.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v ústním projevu.
Kompetence sociální - žák účinně spolupracuje ve skupině, přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy.
Kompetence k řešení problémů - žák samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů, přezkoumá řešení a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací.
Pomůcky
Kartičky, pracovní listy, slovníky, modely těles, obrázky rovinných útvarů.
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. Učitel/ka zahájí otázkou, zda žáci znají nějaké útvary. Pro názornost lze využít obrázky rovinných útvarů a modely těles - vzájemná diskuze.
2. Žáci vytvoří čtyřčlenné skupiny a využijí kartičky, u kterých mají k obrázku přidat příslušný název. Pokud nevědí mohou využít slovníky.
3. Žáci opakují názvy útvarů po učiteli.
4. Žáci píší názvy útvarů na tabuli a rozdělí je na rovinné útvary a tělesa.
5. Žáci ve dvojicích doplní chybějící údaje v pracovním listě č.1 nebo č.2.
Návrh hodnocení: Neformální.
Použitá literatura, zdroje: Jaroslava Broumová - vlastní tvorba materiálu, 2010
2. Žáci vytvoří čtyřčlenné skupiny a využijí kartičky, u kterých mají k obrázku přidat příslušný název. Pokud nevědí mohou využít slovníky.
3. Žáci opakují názvy útvarů po učiteli.
4. Žáci píší názvy útvarů na tabuli a rozdělí je na rovinné útvary a tělesa.
5. Žáci ve dvojicích doplní chybějící údaje v pracovním listě č.1 nebo č.2.
Návrh hodnocení: Neformální.
Použitá literatura, zdroje: Jaroslava Broumová - vlastní tvorba materiálu, 2010
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | matematika |
---|---|
Název aktivity: | Rozlišení rovinných útvarů a těles |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Do you know any shapes? Can you name some? Talk together - you can look at the pictures and models.
2. Get into groups of four , please. Take cards and match the words with the pictures. Use a dictionary if you need to.
3. Listen and repeat the words after me.
4. Write the names of the shapes on the board and say which are 2-dimensional and 3-dimensional objects.
5. Now work in pairs. Hand out the worksheet. Fill in the gaps.
Přílohy
1. Do you know any shapes? Can you name some? Talk together - you can look at the pictures and models.
2. Get into groups of four , please. Take cards and match the words with the pictures. Use a dictionary if you need to.
3. Listen and repeat the words after me.
4. Write the names of the shapes on the board and say which are 2-dimensional and 3-dimensional objects.
5. Now work in pairs. Hand out the worksheet. Fill in the gaps.
Přílohy