zeměpis - Světadíly a oceány
Jméno: | Petra Skotnicová |
---|---|
Škola: | SSZŠ Litvínov |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | zeměpis |
---|---|
Název aktivity: | Světadíly a oceány |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A2 |
Doporučený ročník: | 7.třída |
Předpokládaná délka: | vyučovací hodina |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák popíše mapu světa a pojmenuje světadíly a oceány.
Žák vyhledá na mapě oceány a porovná je podle velikosti.
Jazykové cíle
Žák pojmenuje světadíly a oceány v AJ, např. the Indian Ocean, the Arctic Ocean.
Žák si rozšíří tématickou slovní zásobu: mořští živočichové, např. tadpole, prawn, pike.
Žák aktivizuje stupňování přídavných jmen, např. small-smaller-smallest, apod.
Kompetence
Kompetence k učení: žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení.
Kompetence k řešení problémů: žák vyhledá informace vhodné k řešení problémů, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení.
Kompetence komunikativní: žák rozumí různým typům textů a záznamů.
Kompetence sociální a personální: žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu.
Pomůcky
nástěnná mapa - světadíly a oceány, PC - internet,školní atlasy a učebnice, pracovní list
Přílohy
Žák popíše mapu světa a pojmenuje světadíly a oceány.
Žák vyhledá na mapě oceány a porovná je podle velikosti.
Jazykové cíle
Žák pojmenuje světadíly a oceány v AJ, např. the Indian Ocean, the Arctic Ocean.
Žák si rozšíří tématickou slovní zásobu: mořští živočichové, např. tadpole, prawn, pike.
Žák aktivizuje stupňování přídavných jmen, např. small-smaller-smallest, apod.
Kompetence
Kompetence k učení: žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení.
Kompetence k řešení problémů: žák vyhledá informace vhodné k řešení problémů, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení.
Kompetence komunikativní: žák rozumí různým typům textů a záznamů.
Kompetence sociální a personální: žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu.
Pomůcky
nástěnná mapa - světadíly a oceány, PC - internet,školní atlasy a učebnice, pracovní list
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. Žáci nejprve vyjmenují světové kontinenty a oceány a zakreslí je do mapy.
2. V dalším kroku děti podtrhnout, která zvířata z uvedeného seznamu žijí v oceánech.
3. Ve 3. cvičení si žáci přečtou 7 vět a napíší, zda je uvedené konstatování pravdivé či ne. V tomto kroku mohou používat učebnice zeměpisu či atlas světa.
4. V posledním kroku děti opraví faktografické chyby ve větách a dopíší správnou odpověď.
Použitá literatura, zdroje: Project 1 učebnice, Tom Hutchinson, third edition Oxford University Press, p.25, 2008 Fraus ilustrovaný tématický slovník, Nakladatelství Fraus 2007, p.35,36 internet Wikipedie - Světový oceán (www.wikipedia.com)
2. V dalším kroku děti podtrhnout, která zvířata z uvedeného seznamu žijí v oceánech.
3. Ve 3. cvičení si žáci přečtou 7 vět a napíší, zda je uvedené konstatování pravdivé či ne. V tomto kroku mohou používat učebnice zeměpisu či atlas světa.
4. V posledním kroku děti opraví faktografické chyby ve větách a dopíší správnou odpověď.
Použitá literatura, zdroje: Project 1 učebnice, Tom Hutchinson, third edition Oxford University Press, p.25, 2008 Fraus ilustrovaný tématický slovník, Nakladatelství Fraus 2007, p.35,36 internet Wikipedie - Světový oceán (www.wikipedia.com)
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | zeměpis |
---|---|
Název aktivity: | Světadíly a oceány |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Name continents and oceans, write them in the map.
2. Underline animals which live in the oceans.
3. Find true statements about the oceans, you can use a geography textbook, atlas of the World or the net.
4. Look at the map.Change the underline words.
1. Name continents and oceans, write them in the map.
2. Underline animals which live in the oceans.
3. Find true statements about the oceans, you can use a geography textbook, atlas of the World or the net.
4. Look at the map.Change the underline words.