ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis
Jméno: | Radek Holcepl |
Škola: | EDUCAnet ČB |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | dějepis |
Název aktivity: | ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A2 |
Doporučený ročník: | 7.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíleWeapons and wars in the late antiquity
Jazykové cíle
Žák aktivizuje minulý prostý čas a nepravidelná slovesa.
Žák se naučí novou slovní zásobu (synonyma, antonyma) a procvičí si porozumění čtenému textu.
Kompetence
Kompetence k učení: žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení.
Kompetence k řešení problémů: žák samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů, přezkoumá řešení a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací.
Pomůcky
Výtisky souboru.
PřílohySoubor 1
Pracovní postup aktivity
1) Reading articles
2) Enlarging vocabulary (opposites, synonyms, pictures)
3) Crossword
Návrh hodnocení: Úlohy jsou poměrně snadné, mají především umožnit správné porozumění textům a zopakovat klíčová slova pomocí obrazových příloh.
Klíč: Není třeba.
Použitá literatura, zdroje: Bennet, Methew a kol., Bojové techniky středověkého světa, DEUS, Praha 2007.
http://www.pacificenvironment.org/img/pic/KraiSteppe.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_EcSPeNpp7O0/Swwx1smKvdI/AAAAAAAAAHA/_yINNLjimnQ/s320/roman-scourge-1.jpg
http://www.energydoorways.com/energy-en/wp-content/uploads/03.jpg
http://www.cit.griffith.edu.au/~wiseman/Roman/RE0485n.gif
Rady / tipy z praxe: Obrázek "full gallop" je trochu zavádějící.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | dějepis |
Název aktivity: | ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
Learn about the weapons and tactics of the warriors who destroyed the mighty Roman Empire.