přírodopis - Podmínky života na Zemi
Jméno: | Martina Ptáčková |
---|---|
Škola: | ZŠ Bílovice |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | přírodopis |
---|---|
Název aktivity: | Podmínky života na Zemi |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1+ |
Doporučený ročník: | 6.třída |
Předpokládaná délka: | vyučovací hodina |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žáci si zopakují, co je to živá a neživá příroda.
Žáci se dozví, jaké jsou 4 základní podmínky nezbytné pro život na Zemi.
Žáci umí vysvětlit, jak dýchají rostliny a člověk, a jak kolují živiny v přírodě.
Jazykové cíle
Žáci porozumí slovní zásobě Nature, Human objects.
Žáci aktivně používají slovní zásobu Animals.
Žáci používají 3.os.jed.čísla - "S" u sloves v present simple a pravidelné množné číslo podstatných jmen.
Žáci používají základní slovesné vazby.
Kompetence
Kompetence k učení: žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí a propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí.
Pomůcky
učebnice, kartičky a dokument s odpověďmi, obrázek květiny a kartičky, PPT prezentace, interaktivní tabule
Přílohy
Žáci si zopakují, co je to živá a neživá příroda.
Žáci se dozví, jaké jsou 4 základní podmínky nezbytné pro život na Zemi.
Žáci umí vysvětlit, jak dýchají rostliny a člověk, a jak kolují živiny v přírodě.
Jazykové cíle
Žáci porozumí slovní zásobě Nature, Human objects.
Žáci aktivně používají slovní zásobu Animals.
Žáci používají 3.os.jed.čísla - "S" u sloves v present simple a pravidelné množné číslo podstatných jmen.
Žáci používají základní slovesné vazby.
Kompetence
Kompetence k učení: žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí a propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí.
Pomůcky
učebnice, kartičky a dokument s odpověďmi, obrázek květiny a kartičky, PPT prezentace, interaktivní tabule
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. V učebně s interaktivní tabulí rozdělíme žáky do skupin.
2. Do každé skupiny dáme sadu kartiček. Na každé kartičce je napsán jeden výraz anglicky a z druhé strany karty také česky. Krátce zopakujeme tvoření pravidelného množného čísla podstatných jmen. Kartičky - slovní zásoba:Human objects - lidské výtvory; TV; School - škola; car - auto; Nature - příroda; Living things - živá příroda; Plants - rostliny; Animals - zvířata; Fungi - houby; Nonliving things - neživá příroda; Water - voda; Air - vzduch; Food - živiny; Heat and light from the Sun - teplo a světlo ze Slunce.
Žáci karty seřadí (GW). Obcházíme skupiny a pomáháme anglicky). Nakonec ukážeme řešení na IT , viz příloha. Upozorníme na fakt, že se teď budeme zabývat neživou přírodou.
3. Na IT pustíme flash http://www.pbs.org/wgbh/nova/methuselah/phot_flash.html a žákům ukážeme jednoduché schéma fotosyntézy. Zkoumáme (česko-anglicky) části neživé přírody, které se na obrázku vyskytují a jejich vliv na přírodu živou (GW).
4. Do skupiny dáme obrázek jakékoliv rostliny s jednou šipkou k rostlině a jednou od rostliny, viz příloha. Žáci doplňují kartičky k šipkám (GW). Šipka k rostlině - co rostlina přijímá, šipka od rostliny - co rostlina vypouští. Karty (dvojjazyčné): light - světlo; oxygen - kyslík; carbon dioxide - oxid uhličitý; water and food - voda a živiny; water vapour - vodní pára. Obrázek žáci překreslí do sešitu (I).
5. Žáci čtou text z učebnice a po každém odstavci (části) odpovídají na otázky, viz PPT prezentace. Povzbuzujeme žáky odpovídat anglicky, pokud ví (I/GW). Žáci používají slovesa: eat, drink, breathe, breathe out, die, do a jejich tvary ve 3. osobě jed. čísla.
6. Poděkujeme a pochválíme žáky.
Klíč: Odpovědipro práci s květinou: šipka k rostlině: light, water and food, carbon dioxide. šipka od rostliny: oxygen, water vapour.
Použitá literatura, zdroje: Matyášek J., Štiková V., Trna J.: Přírodověda 5 - člověk a jeho svět, Nová škola, 2004, 87 str., Podmínky života na Zemi str. 7. http://www.pbs.org/wgbh/nova/methuselah/phot_flash.html
Rady / tipy z praxe: Vhodné i pro 5. třídu.
2. Do každé skupiny dáme sadu kartiček. Na každé kartičce je napsán jeden výraz anglicky a z druhé strany karty také česky. Krátce zopakujeme tvoření pravidelného množného čísla podstatných jmen. Kartičky - slovní zásoba:Human objects - lidské výtvory; TV; School - škola; car - auto; Nature - příroda; Living things - živá příroda; Plants - rostliny; Animals - zvířata; Fungi - houby; Nonliving things - neživá příroda; Water - voda; Air - vzduch; Food - živiny; Heat and light from the Sun - teplo a světlo ze Slunce.
Žáci karty seřadí (GW). Obcházíme skupiny a pomáháme anglicky). Nakonec ukážeme řešení na IT , viz příloha. Upozorníme na fakt, že se teď budeme zabývat neživou přírodou.
3. Na IT pustíme flash http://www.pbs.org/wgbh/nova/methuselah/phot_flash.html a žákům ukážeme jednoduché schéma fotosyntézy. Zkoumáme (česko-anglicky) části neživé přírody, které se na obrázku vyskytují a jejich vliv na přírodu živou (GW).
4. Do skupiny dáme obrázek jakékoliv rostliny s jednou šipkou k rostlině a jednou od rostliny, viz příloha. Žáci doplňují kartičky k šipkám (GW). Šipka k rostlině - co rostlina přijímá, šipka od rostliny - co rostlina vypouští. Karty (dvojjazyčné): light - světlo; oxygen - kyslík; carbon dioxide - oxid uhličitý; water and food - voda a živiny; water vapour - vodní pára. Obrázek žáci překreslí do sešitu (I).
5. Žáci čtou text z učebnice a po každém odstavci (části) odpovídají na otázky, viz PPT prezentace. Povzbuzujeme žáky odpovídat anglicky, pokud ví (I/GW). Žáci používají slovesa: eat, drink, breathe, breathe out, die, do a jejich tvary ve 3. osobě jed. čísla.
6. Poděkujeme a pochválíme žáky.
Klíč: Odpovědipro práci s květinou: šipka k rostlině: light, water and food, carbon dioxide. šipka od rostliny: oxygen, water vapour.
Použitá literatura, zdroje: Matyášek J., Štiková V., Trna J.: Přírodověda 5 - člověk a jeho svět, Nová škola, 2004, 87 str., Podmínky života na Zemi str. 7. http://www.pbs.org/wgbh/nova/methuselah/phot_flash.html
Rady / tipy z praxe: Vhodné i pro 5. třídu.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | přírodopis |
---|---|
Název aktivity: | Podmínky života na Zemi |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Make (number) groups of (number) people.
2. Arrange the cards. Start with NATURE and HUMAN OBJECTS. Yes, that´s right. No, try again.
3. Look in the picture. What are the living things? What are the non-living things?
4. Match the cards to the arrows. Yes, that´s right. No, try again. Draw the picture in your exercise book.
5. Read the text. Stop reading. Look at the board.
Questions: What is this? What does he/it/she breathe/breathe out? How/what does it/he eat and drink?
6. Great job and see you next time.
Přílohy
1. Make (number) groups of (number) people.
2. Arrange the cards. Start with NATURE and HUMAN OBJECTS. Yes, that´s right. No, try again.
3. Look in the picture. What are the living things? What are the non-living things?
4. Match the cards to the arrows. Yes, that´s right. No, try again. Draw the picture in your exercise book.
5. Read the text. Stop reading. Look at the board.
Questions: What is this? What does he/it/she breathe/breathe out? How/what does it/he eat and drink?
6. Great job and see you next time.
Přílohy