zeměpis - States of the USA
Jméno: | Alena Zábojníková |
---|---|
Škola: | ZŠ s RVIVT, Plynárenská 2953/6, Teplice |
Rok: | 2011 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | zeměpis |
---|---|
Název aktivity: | States of the USA |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A2 |
Doporučený ročník: | 7.třída |
Předpokládaná délka: | vyučovací hodina |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák vyjmenuje několik států USA.
žák ví, že jednotlivé státy mají mnoho národních symbolů.
Žák diskutuje o podobnostech a rozdílech s Českou republikou.
Jazykové cíle
Žák přečte s porozuměním jednoduché věty popisující jednotlivé státy.
Žák vyhledá informace v cizojazyčném textu.
Žák doplní tabulku zjištěnými údaji.
Pomůcky
pracovní list(handout), IWB, internet, mapa, PC
Žák vyjmenuje několik států USA.
žák ví, že jednotlivé státy mají mnoho národních symbolů.
Žák diskutuje o podobnostech a rozdílech s Českou republikou.
Jazykové cíle
Žák přečte s porozuměním jednoduché věty popisující jednotlivé státy.
Žák vyhledá informace v cizojazyčném textu.
Žák doplní tabulku zjištěnými údaji.
Pomůcky
pracovní list(handout), IWB, internet, mapa, PC
Pracovní postup aktivity
1. Motivace - žáci jsou vyzváni, aby vyjmenovali co nejvíce států USA, které znají.
2. Aktivace - žákům je rozdán pracovní list, části jsou vypracovávány jako samostatná práce, části jako skupinová práce, o částech je vedena diskuze.
3. Prezentace - žáci mají na očích mapu USA, je možné na začátku či úplně na konci aktivity zahrát vědomostní soutěž (doporučeno pouze pro silné skupiny)
http://www.yourchildlearns.com/mappuzzle/us-puzzle.html nebo
http://users.netrover.com/~kingskids/state/introswf.htm
4. Procvičování - žáci se pokusí najít informace o některých dalších státech, pokusí se odhadnout, proč mají státy právě takové přezdívky
5. Aplikace - žáci v konečné části aktivity diskutují o podobnostech s Českou republikou, má-li své motto, květinu, strom atd. Nemá-li žáci sami navrhnout, co by se mohlo národními symboly stát.
Použitá literatura, zdroje: http://www.yourchildlearns.com/mappuzzle/us-puzzle.html http://users.netrover.com/~kingskids/state/introswf.htm
2. Aktivace - žákům je rozdán pracovní list, části jsou vypracovávány jako samostatná práce, části jako skupinová práce, o částech je vedena diskuze.
3. Prezentace - žáci mají na očích mapu USA, je možné na začátku či úplně na konci aktivity zahrát vědomostní soutěž (doporučeno pouze pro silné skupiny)
http://www.yourchildlearns.com/mappuzzle/us-puzzle.html nebo
http://users.netrover.com/~kingskids/state/introswf.htm
4. Procvičování - žáci se pokusí najít informace o některých dalších státech, pokusí se odhadnout, proč mají státy právě takové přezdívky
5. Aplikace - žáci v konečné části aktivity diskutují o podobnostech s Českou republikou, má-li své motto, květinu, strom atd. Nemá-li žáci sami navrhnout, co by se mohlo národními symboly stát.
Použitá literatura, zdroje: http://www.yourchildlearns.com/mappuzzle/us-puzzle.html http://users.netrover.com/~kingskids/state/introswf.htm
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | zeměpis |
---|---|
Název aktivity: | States of the USA |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
Name as many states of the USA as you can.
Find on the map.. (Texas, California, New York)
Match the underlined words with correct translations.
Find missing information in the text and fill it in the table.
Match the flags with the three states.
Discuss the questions below.
Přílohy
Name as many states of the USA as you can.
Find on the map.. (Texas, California, New York)
Match the underlined words with correct translations.
Find missing information in the text and fill it in the table.
Match the flags with the three states.
Discuss the questions below.
Přílohy