dějepis - Kolonie a důvody 1. světové války
Jméno: | Milada Bártová |
---|---|
Škola: | Gymnázium a SOŠPg Čáslav, Masarykova 248,Čáslav |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | dějepis |
---|---|
Název aktivity: | Kolonie a důvody 1. světové války |
Jazyk: | NJ |
Jazyková úroveň: | A2+ |
Doporučený ročník: | 9.třída |
Předpokládaná délka: | vyučovací hodina |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Člověk a společnost, Dějepis, nižší gymnázium, kvarta: Žáci¯zdůvodní vznik zámořských koloniív a jejich postavení před 1. světovou válkou, uvedou konkrétní kolonie, největší koloniální velmoci a jejich vztahy před 1. světovou válkou.
Jazykové cíle
Žáci využijí cílového a mateřského jazyka k pojmenování států, objevitelů a k správnému užití letopočtů.
Žáci vytvoří věty v německém jazyce a v nich odůvodní vznik kolonií a začátek 1.světové války.
Kompetence
kompetence k učení
kompetence komunikativní
Pomůcky
historická mapa zámořských objevů, obrázky typické pro Velkou Británii, Francii a Německo, dataprojektor - PC,
Přílohy
Člověk a společnost, Dějepis, nižší gymnázium, kvarta: Žáci¯zdůvodní vznik zámořských koloniív a jejich postavení před 1. světovou válkou, uvedou konkrétní kolonie, největší koloniální velmoci a jejich vztahy před 1. světovou válkou.
Jazykové cíle
Žáci využijí cílového a mateřského jazyka k pojmenování států, objevitelů a k správnému užití letopočtů.
Žáci vytvoří věty v německém jazyce a v nich odůvodní vznik kolonií a začátek 1.světové války.
Kompetence
kompetence k učení
kompetence komunikativní
Pomůcky
historická mapa zámořských objevů, obrázky typické pro Velkou Británii, Francii a Německo, dataprojektor - PC,
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1.Žáci najdou na historické mapě cesty prvních objevitelů a zapíší objevitele, název země a rok.
2.Žáci vytvoří věty podle vzoru.
3.Žáci ve dvojicích přiřazují obrázky k jednotlivým státům a určují, které země obrázky znázorňují.
4.Žáci vysvětlí, které obrázky tyto státy spojují.
5.Žáci si ve skupinách promyslí a zaznamenají, proč vznikaly kolonie a jakou roli sehrály při vzniku 1.světové války.
Návrh hodnocení: Hodnocení od žáků - sebereflexe (jak se mi pracovalo, jaká byla moje aktivita), hodnocení od skupin, která skupina nejlépe zformulovala a vysvětlila své důvody (číslo 5.)
Použitá literatura, zdroje: Dějepis Novověk,SPN Praha 2OO2, Dějepis Nejnovější dějiny, SPN Praha 2OO2,viz. uvedený soubor.
2.Žáci vytvoří věty podle vzoru.
3.Žáci ve dvojicích přiřazují obrázky k jednotlivým státům a určují, které země obrázky znázorňují.
4.Žáci vysvětlí, které obrázky tyto státy spojují.
5.Žáci si ve skupinách promyslí a zaznamenají, proč vznikaly kolonie a jakou roli sehrály při vzniku 1.světové války.
Návrh hodnocení: Hodnocení od žáků - sebereflexe (jak se mi pracovalo, jaká byla moje aktivita), hodnocení od skupin, která skupina nejlépe zformulovala a vysvětlila své důvody (číslo 5.)
Použitá literatura, zdroje: Dějepis Novověk,SPN Praha 2OO2, Dějepis Nejnovější dějiny, SPN Praha 2OO2,viz. uvedený soubor.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | dějepis |
---|---|
Název aktivity: | Kolonie a důvody 1. světové války |
Jazyk: | NJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Auf der historischen Landkarte finde die Wege der ersten Erfinder und schreib die Länder auf, wohin die Erfinder gekommen sind und in welchem Jahr.(Land, Erfinder, Jahr)
2. Bilde die Sätze nach dem Beispiel.
3. Welche Länder stellen die Bilder dar?
4. Was verbindet diese Länder nach den Bildern?
5. Warum sind die Kolonien entstanden? Bildet in den Gruppen eure Hypothesen und begründet sie.
Přílohy
1. Auf der historischen Landkarte finde die Wege der ersten Erfinder und schreib die Länder auf, wohin die Erfinder gekommen sind und in welchem Jahr.(Land, Erfinder, Jahr)
2. Bilde die Sätze nach dem Beispiel.
3. Welche Länder stellen die Bilder dar?
4. Was verbindet diese Länder nach den Bildern?
5. Warum sind die Kolonien entstanden? Bildet in den Gruppen eure Hypothesen und begründet sie.
Přílohy