tělesná výchova - Sporty - olympijské sporty
Jméno: | Jakub Kosek |
---|---|
Škola: | ZŠ Pardubice |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | tělesná výchova |
---|---|
Název aktivity: | Sporty - olympijské sporty |
Jazyk: | AJ |
Jazyková úroveň: | A1 |
Doporučený ročník: | 8.třída |
Předpokládaná délka: | část vyučovací hodiny |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák rozliší olympijské a neolympijské sporty.
Jazykové cíle
Žák aktivizuje sportovní slovní zásobu, např.: figure skating, decathlon, field hockey.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák se vyjadřuje výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu.
Kompetence k řešení problémů - žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit.
Pomůcky
pracovní list
Přílohy
Žák rozliší olympijské a neolympijské sporty.
Jazykové cíle
Žák aktivizuje sportovní slovní zásobu, např.: figure skating, decathlon, field hockey.
Kompetence
Kompetence komunikativní - žák se vyjadřuje výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu.
Kompetence k řešení problémů - žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit.
Pomůcky
pracovní list
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. Žáci samostatně pracují s pracovním listem.
2. Žáci spojí české a anglické názvy sportů.
3. Žáci rozliší, které sporty jsou olympijské a neolympijské, zimní, letní a rozdělí do správných sloupečků.
4. Děti si ve dvojici vymění pracovní listy a zkontrolují správnost odpovědí podle instrukcí učitele.
Použitá literatura, zdroje: vlastní
Rady / tipy z praxe: Pro obměnu stylu práce lze jednotlivé sporty připravit na kartičky přiřazovat ekvivalenty nejprve k sobě a poté k jednotlivým sloupečkům. TIP: Pro následnou kontrolu si žáci vymění místa, přejdou na jiné místo ve třídě a kontrolují správnost.
2. Žáci spojí české a anglické názvy sportů.
3. Žáci rozliší, které sporty jsou olympijské a neolympijské, zimní, letní a rozdělí do správných sloupečků.
4. Děti si ve dvojici vymění pracovní listy a zkontrolují správnost odpovědí podle instrukcí učitele.
Použitá literatura, zdroje: vlastní
Rady / tipy z praxe: Pro obměnu stylu práce lze jednotlivé sporty připravit na kartičky přiřazovat ekvivalenty nejprve k sobě a poté k jednotlivým sloupečkům. TIP: Pro následnou kontrolu si žáci vymění místa, přejdou na jiné místo ve třídě a kontrolují správnost.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | tělesná výchova |
---|---|
Název aktivity: | Sports - olympic sports |
Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Take the worksheets and pencils and work alone.
2. Match the English names of sports with the Czech equivalents.
3. When you finish the first task, fill the columns - choose which sport is a summer Olympic sport, winter Olympic sport and which is non-Olympic.
4. After finishing the second task, exchange your worksheet with your neighbour and correct the answers according to my instructions.
1. Take the worksheets and pencils and work alone.
2. Match the English names of sports with the Czech equivalents.
3. When you finish the first task, fill the columns - choose which sport is a summer Olympic sport, winter Olympic sport and which is non-Olympic.
4. After finishing the second task, exchange your worksheet with your neighbour and correct the answers according to my instructions.