český jazyk - Pohádka
Jméno: | Mgr. Jiřina Boušková |
---|---|
Škola: | Gymnázium a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy |
Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
Předmět: | český jazyk |
---|---|
Název aktivity: | Pohádka |
Jazyk: | FJ |
Jazyková úroveň: | A1+ |
Doporučený ročník: | 9.třída |
Předpokládaná délka: | vyučovací hodina |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Studenti se seznámí s žánrem pohádky a jejími typickými znaky (typické postavy, názvy, předměty)
Jazykové cíle
Studenti si osvojí názvy tradičních pohádek ve francouzštině, budou znát několik známých pohádkových postav (případně dvojice postav)a názvy některých předmětů (sedmimílové boty, kouzelný proutek atd.)
Pomůcky
kartičky se slovy ze známých pohádek ve FJ (viz přiložený pracovní list)
dvojjazyčný slovník FJ-ČJ
prázdné kartičky na obrázky
Přílohy
Studenti se seznámí s žánrem pohádky a jejími typickými znaky (typické postavy, názvy, předměty)
Jazykové cíle
Studenti si osvojí názvy tradičních pohádek ve francouzštině, budou znát několik známých pohádkových postav (případně dvojice postav)a názvy některých předmětů (sedmimílové boty, kouzelný proutek atd.)
Pomůcky
kartičky se slovy ze známých pohádek ve FJ (viz přiložený pracovní list)
dvojjazyčný slovník FJ-ČJ
prázdné kartičky na obrázky
Přílohy
Pracovní postup aktivity
Každý student dostane určitý počet neznámých slovíček pojících se k určité pohádce nebo k názvu pohádky:
1. ve slovníku si najde význam slova popř. přeloží název pohádky;
2. aktivita - chodička - musí najít studenty, kteří mají stejnou pohádku a najít studenta, který má správný název pohádky;
3. studenti se podle pohádky rozdělí do skupin;
4. připraví pexeso k jednotlivým slovům (obrázek + slovo);
5. představí ostatním pohádku pomocí slov a obrázků ve francouzštině - ostatní hádají, o jakou pohádku se jedná ;
6. zaznamenají si nová slovíčka a francouzský název pohádky.
Použitá literatura, zdroje: Perrault, C. (2005). Francouzské pohádky/Les Contes Francais. Garamond.
1. ve slovníku si najde význam slova popř. přeloží název pohádky;
2. aktivita - chodička - musí najít studenty, kteří mají stejnou pohádku a najít studenta, který má správný název pohádky;
3. studenti se podle pohádky rozdělí do skupin;
4. připraví pexeso k jednotlivým slovům (obrázek + slovo);
5. představí ostatním pohádku pomocí slov a obrázků ve francouzštině - ostatní hádají, o jakou pohádku se jedná ;
6. zaznamenají si nová slovíčka a francouzský název pohádky.
Použitá literatura, zdroje: Perrault, C. (2005). Francouzské pohádky/Les Contes Francais. Garamond.
Pracovní postup pro žáky
Předmět: | český jazyk |
---|---|
Název aktivity: | Pohádka |
Jazyk: | FJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
1. Vous recevez chacun quelques mots - trouvez leur sens dans un dictionnaire.
2. Réfléchissez de quel conte il s´agit et trouvez d´autres étudiants qui ont le même conte et formez un groupe.
3. Dessinez pour les autres les mots que vous avez dans votre groupe et préparez un exposé pour que les autres puissent deviner de quel conte il s´agit.
4. Notez les mots et le nom du conte dans votre cahier.
1. Vous recevez chacun quelques mots - trouvez leur sens dans un dictionnaire.
2. Réfléchissez de quel conte il s´agit et trouvez d´autres étudiants qui ont le même conte et formez un groupe.
3. Dessinez pour les autres les mots que vous avez dans votre groupe et préparez un exposé pour que les autres puissent deviner de quel conte il s´agit.
4. Notez les mots et le nom du conte dans votre cahier.