tělesná výchova - Pokyny v tělesné výchově; prožitkové vyučování
| Jméno: | Daniela Chlíbková |
|---|---|
| Škola: | EZŠ Čejkovická 10, Brno 628 00 |
| Rok: | 2010 |
Metodické pokyny pro učitele
| Předmět: | tělesná výchova |
|---|---|
| Název aktivity: | Pokyny v tělesné výchově; prožitkové vyučování |
| Jazyk: | AJ |
| Jazyková úroveň: | A2 |
| Doporučený ročník: | 6.třída |
| Předpokládaná délka: | více vyučovacích hodin |
Cíle aktivity
Obsahové cíle
Žák rozumí a používá názvosloví aktivit v hodinách tělesné výchovy
Jazykové cíle
Žák rozumí a používá anglické názvosloví v hodinách tělesné výchovy.
Klíčová slova: viz. Pracovní list
Kompetence
Kompetence sociální a personální: žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu a podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
Kompetence komunikativní: žák využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními žáky
Pomůcky
bez pomůcek; lze obměnit pomocí jiných cvičebních pomůcek
Přílohy
Žák rozumí a používá názvosloví aktivit v hodinách tělesné výchovy
Jazykové cíle
Žák rozumí a používá anglické názvosloví v hodinách tělesné výchovy.
Klíčová slova: viz. Pracovní list
Kompetence
Kompetence sociální a personální: žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu a podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
Kompetence komunikativní: žák využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními žáky
Pomůcky
bez pomůcek; lze obměnit pomocí jiných cvičebních pomůcek
Přílohy
Pracovní postup aktivity
1. Jednotliví žáci vedou rozcvičení, učitel popisuje cviky anglicky. V dalších hodinách zkouší žáci své cviky popisovat sami a používají pokyny v nagličtině.
2. Podobný průběh mohou mít jednoduché hry s míčem a jinými cvičebními pomůckami.
Návrh hodnocení: Tato aktivita má dlouhodobá charakter. Po půl roce žáci sami předvádí rozcvičení v anglickém jazyce. Jednotlivé cviky mohou také odevzdat v kreslené podobě jako komiks.
Rady / tipy z praxe: Vzhledem k velkému množství slovní zásoby je užitečné ji rozdělit do postupných kroků.
2. Podobný průběh mohou mít jednoduché hry s míčem a jinými cvičebními pomůckami.
Návrh hodnocení: Tato aktivita má dlouhodobá charakter. Po půl roce žáci sami předvádí rozcvičení v anglickém jazyce. Jednotlivé cviky mohou také odevzdat v kreslené podobě jako komiks.
Rady / tipy z praxe: Vzhledem k velkému množství slovní zásoby je užitečné ji rozdělit do postupných kroků.
Pracovní postup pro žáky
| Předmět: | tělesná výchova |
|---|---|
| Název aktivity: | Aplikace anglického jazyka do tělesné výchovy, výuka jazyka prožitkem při pohybové aktivitě |
| Jazyk: | AJ |
Instrukce žákům v cílovém jazyce:
viz příloha
viz příloha

